O PROJEKTU KORAK ZA KORAKOM DO BOLJŠE DRUŽBE
V projektu združujemo tri področja, ki smo jih zasledovali skozi dosedanje evropske projekte in jih želimo nadgraditi. Strokovnim delavcem želimo ponuditi znanje za vodenje projektov, da bomo lahko razširili delujoče time na šoli. Pričakujemo, da se bo s poznavanjem teh vsebin med zaposlenimi razvijala zavest kako pomembno je mednarodno sodelovanje, izmenjavanje izkušenj, spodbujanje vrednot EU. Opažamo pozitivne vplive na strokovne delavce, saj se ravno tisti, ki so se udeležili mobilnosti bolj angažirajo, so bolj odprti za novosti in samozavestni, saj so na zadnji mobilnosti brez zadržkov izvedli učne ure za učitelje iz tujine. Poleg vodenja ki je pomembno tako za matično šolo in podružnici bomo nadgrajevali znanje strokovnih delavcev na OŠ V parku, kjer smo s pomočjo dosedanjih projektov dosegli odlične rezultate na področju dela z otroki s posebnimi potrebami ter osebami z motnjo v duševnem razvoju. Zaposleni svoje znanje že uspešno prenašajo na sodelavce, učence in starše. Zaznavamo večji vpis učencev na šolo s prilagojenim programom, večje zaupanje staršev, okoliških šol, vrtcev in drugih institucij. Z znanjem, ki ga zaposleni prenašajo v prakso dosegamo vidne rezultate na učencih, hkrati pa postajamo strokovna podpora za učitelje na drugih šolah in v vrtcih. Vse to nas spodbuja, da želimo povečati odročja delovanja in s projekti nadgraditi znanje o novih možnostih ponudbe, boljši organizaciji in novih pristopih dela. Postopoma želimo v šolo vnesti tudi elemente gozdne pedagogike začenši s podružnično OŠ Špitalič, ki se nahaja na podeželju v demografsko ogroženem okolju. Tam že začenjamo z delno samooskrbo s hrano ter s sodelovanjem z okoliškimi kmeti, učencem pa želimo ponujati izkustveno učenje v naravi. Pričakujemo, da bo ta šola postala vir znanja in dobrih primerov za celotno organizacijo in bomo tako na vse ki so v stiku s šolo prenašali pozitiven odnos do narave, pomembnost stika z naravo in ohranjanje le te, poudarjanje sproščanja in duševnega miru, ter skrb za telesno zdravje. Menimo, da se bodo v prihodnosti vsa ta področja prepletala in bomo tako dosegali evropske cilje in obenem izboljševali kvaliteto življenja s tem, da bomo okolju in drug drugemu opora kot strokovnjaki, skupaj ustvarjali inovativno učno okolje ter hkrati skrbeli za zdrav življenjski slog.
V tem projektu smo si zastavili naslednje cilje, ki smo jih zastavili na podlagi potreb, zaznanih na vseh treh šolah:
S sodelovanjem v projektih bi dosegali, da vzpodbujanje vrednot EU, mednarodno sodelovanje, inovativno izobraževanje ipd. postane implementirano v naše delo za učitelje in učence tako močno, da je del našega vsakdana in jih ni potrebno več posebej načrtovati.
Želimo povečevati občutek pripadnosti šoli, lokalni skupnosti in Evropski uniji preko ustvarjalnega in inovativnega mednarodnega sodelovanja.
Povečati prepoznavnost naše organizacije v širšem okolju na področjih mednarodnega sodelovanja,
sodobnih in inovativnih metod poučevanja otrok.
Biti dober primer organizacije, ki ima razumevanje in tolerantnost do drugačnih in drugače mislečih.
Razvijati občutek pripadnosti šoli, lokalni skupnosti in Evropski uniji preko ustvarjalnega, sodelovalnega, inovativnega in motivacijskega projekta.
Izboljšati izobraževalni proces, posodobljen z inovativnimi metodami dela.
Ustvariti motivacijsko in spodbujevalno celostno učno okolje s kompetentnimi učitelji, ki bodo znanje ustrezno prenašali na učence.
S primeri dobre prakse in vključevanjem učencev in staršev v aktivnosti šole povečati ugled šole.
Povečati večjo vključenost in motivacijo učencev v učnih procesih in drugih aktivnosti na šoli.
Postati referenčna šola s strokovnimi viri za podobne izobraževalne institucije.
Povečati strokovnost učiteljev, odprtost za nove ideje in suverenost pri uvajanju le-teh.
Pri učenci razvijati željo po potovanjih in spoznavanju drugih dežel.
Povečati pozitiven odnos do narave s spoznavanjem vrednosti samooskrbe in učnih procesov na prostem.
Strukturiranega tečaja za vodenje mednarodnih projektov se bodo udeležili štirje strokovni delavci – iz vodstvenega področja ter po en predstavnik podružničnih šol in matične šole.
Strukturiranega tečaja za delo z učenci s posebnimi potrebami se bodo udeležili trije strokovni delavci.
Strukturiranega tečaja za učenje v naravi se bodo udeležili štirje strokovni delavci – iz vodstvenega področja ter po en predstavnik podružničnih šol in matične šole.
Izobraževalnega obiska na delovnem mestu na osnovni in srednji šoli za učence z motnjami v razvoju in invalidne osebe se bo udeležilo pet strokovnih delavcev.
V projektu bomo poseben poudarek dali nadzoru kakovosti, celoviti analizi, skrbno izbranim korakom in analitičnim procesom, ki temeljijo na demokraciji in učinkovitosti.
Če povzamemo, želimo prispevati k prenovi izobraževanja. Želimo preoblikovati in izboljšati šolo, ustvariti okolje, ki bo zagovarjalo vrednote EU in ustvariti odlične pogoje za izobraževalne procese.
Grčija – Heraklion – Tečaj za vodenje mednarodnih projektov
V mesecu oktobru so štirje strokovni delavci šole udeležili strukturiranega tečaja Project management for cross-cultural exchange projects in Europe. Izobraževalni tečaj za vodenje mednarodnih projektov je namenjen širjenju razumevanja udeležencev pri izvajanju,...